Zaraz na początku należy pospieszyć z wyjaśnieniem. Nie chodzi tu o samochody, których na pęczki zgłasza się do tego typu przedsiębiorstw. Wręcz przeciwnie. Mowa tu
o autach, które złomujący widzieliby najchętniej w swoich progach, ale które w zgodzie
z obiegową opinią nie są częstym gościem przy demontażowym stole. Zarówno stacje, jak
i klienci mogą na złomowaniu takich aut dość dobrze zarobić, jednak są to w większości samochody niezawodne (i o takie w tym rankingu chodzi), stąd ich obecność w auto złom Tychy należy do rzadkości.
Audi A3
Mowa tu przede wszystkim o generacji pierwszej oraz częściowo o drugiej. Audi A3
w swojej pierwszej wersji zostało wprowadzone na rynek w roku 1996. Z miejsca stało się jednym z najlepszych modeli niemieckiego producenta w historii. Świetnie wykonane, ba, świetnie już zaprojektowane auto, które w końcu lat dziewięćdziesiątych nie miało sobie równych wśród samochodów podobnego segmentu. Pierwsze modele A3 były produkowane tylko i wyłącznie w wersji trzydrzwiowej. Sytuacja zmieniła się wraz z nadejściem nowego millenium, kiedy to zaprezentowano ( a właściwie już chwilę wcześniej) model z pięcioma drzwiami. Wyjątkowy samochód, który na złom trafia raz na wiele modeli. Aż szkoda.
Szrot a BMW serii 3
Mowa tu przede wszystkim o samochodach oznaczonych numeracją E 46 oraz E 36. Dwa klasyczne samochody, doskonale znane i podziwiane. Przez wielu uważane za kwintesencję motoryzacyjnego świata Niemiec. E 36 produkowany był od 1990 roku przez następnych dziesięć lat. Był to samochód produkowany w niemal każdej wersji. Niezależnie od upodobań, nikt nie mógł przejść obok takiego samochodu obojętnie. Były i pozostają dość trwałe, ich części po złomowaniu można z łatwością odzyskać i odsprzedać. Z tego samego powodu ich cena podczas skupu rośnie. Z kolei E 46 to nieco późniejszy następca trzydziestki szóstki. Produkowany aż do 2007 roku jest wciąż bardzo rzadkim gościem w szrocie.
Fiat Bravo
Kwintesencja motoryzacji Włoch. Pierwsza wersja tego kompaktowego samochodu osobowego w produkcji znajdowała się całe 6 lat – od 1995 do 2001. Trzydrzwiowy lub pięciodrzwiowy hatchback. Niezwykłe auto o dość dużej mocy silnika, które jednak w sposób dość oczywisty miało problemy po kilku sezonach użytkowania. Samochód solidny, który był popularny swego czasu w Polsce. W zamyśle jego linia miała podkreślać sportowy charakter samochodu. Przy tym miał pozostać autem rodzinnym, wygodnym i przestronnym. Był pojazdem wygodnym, które nie miało wielu awarii i pewnie się prowadziło. Zastąpione przez Stilo, a następnie kolejną generację Bravo.
Mercedes-Benz Vario w Auto złom Tychy
Rzadko spotykany model samochodu służącego głównie do przewozu osób. Produkowany aż przez 17 lat, do roku 2013. Najnowsze modele nie pojawiają się w stacjach demontażu pojazdów, ale części tego auta z poprzedniego wieku są niezwykle kosztowne i mogą być okazjonalnie zezłomowane przez właściciela. Vario jest tzw. furgonem, lekkim samochodem ciężarowym. W większości wersji auto zostało wyposażone w motor dieslowski, co również może być atutem przy złomowaniu.
Volvo S 40
Nie mogło zabraknąć w tym zestawieniu szwedzkiego giganta motoryzacji. Słynące
z niezawodności Volvo jest bardzo rzadkim gościem w auto złom Tychy, ale jego oddanie do takich miejsc może odbyć się tylko i wyłącznie z korzyścią dla właściciela. Części Volvo są z reguły żywotne i wytrzymują wiele lat eksploatacji. Volvo S 40 zostało zaprojektowane i wyprodukowane w roku 1995. Koniec produkcji nastąpił 9 lat później w roku 2004. Jest to samochód komfortowy, który służył przez wiele lat każdemu właścicielowi. Najstarsze modele zaczęły już jednak trafiać do stacji demontażu pojazdów, co wpływa na środowisko
i kieszeń klientów.
Samochody wymienione w tym zestawieniu nie są częstym gościem w złomowiskach, mimo, że od ich wypuszczenia na rynek lub nawet zakończenia produkcji minęło już przynajmniej dziesięć lat. Są to jednak modele ponadczasowe, które doskonale przyjęły się na rynku i dopiero w tym momencie rozpoczyna się ich powolny upadek.